Terug in Nederland - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van jessie meulen - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van jessie meulen - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg jessie

20 Augustus 2014 | Nederland, Tilburg

Nou, daar zit ik dan weer. Op de bank in Tilburg terwijl het buiten regent. Ik ben maandagochtend aangekomen in Nederland en ben nu een beetje aan het bijkomen. Dat is misschien niet helemaal goed verwoord want het wennen aan het leven hier is toch moeilijker dan het lijkt. Ik heb zes weken gewoond op een plaats waar niks was en met niks bedoel ik ook echt helemaal niks. De kinderen hadden een kamer die niet groter kan zijn dan 3 bij 4 en daar sliepen ze dan met zijn 24en op de grond (totdat wij dus de matrassen hebben gekocht). Ook was er geen geld voor eten en aten de kinderen dus eigenlijk altijd T.Z., een pap van mais en dan lieten ze die afkoelen. Daarbij aten ze dan voor de vitaminen een soep die gemaakt is van de bladeren van de bomen. Dan is het moeilijk om hier zelf weer in een huis te zitten met veel kamers, een televisie, koelkast, laptops, genoeg te eten en ga zo maar door. Het geeft mij een schuldgevoel en dat is wel moeilijk om mee om te gaan want ik zit 3000 miles van Ghana af.
Om iedereen een beetje een beeld te geven over hoe het daar was en hoe ik jullie geld heb besteed zal ik zodra ik deze blog heb afgemaakt een aantal foto's uploaden. Ik heb daar in totaal 930 foto's en video's gemaakt dus het is maar een heel klein deel van wat ik allemaal heb vastgelegd maar het zijn wel foto's die naar mijn idee duidelijk maken hoe het daar was.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de interesse, de steun uit Tilburg door de reacties op mijn blog en natuurlijk de bijdrages voor de kinderen! Dat kan ik maar niet vaak genoeg zeggen. Ik blijf als het goed is nog wel actief bezig met mijn vrijwilligerswerk omdat ik een wereldsupporter ben geworden. Dit zijn 1000 vrijwilligers, gekozen over een periode van 4 jaar door stichting JoHo. Zij hebben samen met het Ministerie van Buitenlandse zaken een project opgezet voor vrijwilligers met als doel dat vrijwilligers actief blijven met vrijwilligerswerk en zich blijven inzetten. Mijn activiteiten en ervaringen zullen te lezen zijn via https://www.wereldsupporter.nl/profiel/jessietermeulen. Ik ga binnenkort beginnen met die site bij te houden dus voel je vrij om daar ook eens een kijkje te nemen!
Allemaal nogmaals heel erg bedankt, ik denk dat er een goed begin is gemaakt om het leven van de kinderen in Timataaba beter te maken.

Liefs,
Jessie

  • 20 Augustus 2014 - 20:09

    Karin:

    Jessie
    Fijn om je hier weer gezond en wel te zien. Het lijkt mij inderdaad een dubbel gevoel. Al die luxe hier. Goed dat jij werk hier doorzet. Succes
    En nogmaals welkom thuis lieve Jessie. Gr. Karin x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jessie

Dit is mijn blog voor de zes weken dat ik vrijwilligerswerk ga doen in een kinderhuis in Ghana!

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 1886
Totaal aantal bezoekers 5749

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Ghana

Landen bezocht: