Daar ga ik bijna! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van jessie meulen - WaarBenJij.nu Daar ga ik bijna! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van jessie meulen - WaarBenJij.nu

Daar ga ik bijna!

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg jessie

03 Juli 2014 | Nederland, Tilburg

Hoi allemaal!!

Ik had eigenlijk al een blog aangemaakt op reismee.nl maar helaas heeft deze site al een aantal dagen een storing. Hierom heb ik dus maar een blog aangemaakt op waarbenjij.nu. Ik ga proberen om hier regelmatig iets op te zetten zodat iedereen een beetje een beeld krijgt van wat ik nou precies aan het uitspoken ben daar in Ghana.

Over drie dagen ga ik al! Ik heb er ontzettend veel zin in maar vind het ook mega spannend.
Ik vlieg zondagmiddag 6 juli. We vliegen met zessen naar Accra, de hoofdstad van Ghana, toe. Hier zullen we een aantal dagen blijven en een 'cultuurweek' volgen. Na deze dagen vertrekt iedereen naar zijn project toe. Ik ben samen met Eva uit Groningen geplaatst in een project in het noorden van Ghana. Van de mensen met wie wij vliegen en de cultuurweek hebben, gaan er volgens mij 3 of 4 naar het noorden. Mocht je willen zien waar ik precies zit, ik zit vlak bij Bolgatanga (redelijk grote stad in Ghana). Ons dorpje heet Tongo.
Vandaag heb ik de laatste spulletjes gekocht en ben dus eigenlijk al klaar om te gaan! Van mijn vriendinnen heb ik gisteren nog schriftjes, potloden en springtouwen gehad dus dat komt heel goed van pas. Van de giften die ik van familie en vrienden heb gekregen wil ik in Ghana iets kopen, omdat ik daar pas kan zien wat er nodig is.

Dit was het vanuit Nederland, de volgende blog is als het goed is al vanuit Ghana!

Liefs,
Jessie

  • 05 Juli 2014 - 17:16

    Cathrien:

    hoi hoi bijna reizende nicht Jessie,

    En nu bijna zover om te gaan vertrekken.
    Wat zul je een enerverende reis maken, samen met de andere meiden op naar verre donkere oorden.
    Ik zal je vanavond nog even een hart onder de Afrikaanse riem steken.
    Nou meisje , tot snel weer , en geniet van dit grote avontuur.
    Kus van ons allemaal
    Xxx

  • 05 Juli 2014 - 19:33

    Maud:

    Hoi Jessie,
    Super knap wat je allemaal geregeld hebt. Wij gaan je zeker volgen!
    We wensen jou een waanzinnig mooie ervaring en hopen dat je daar je steentje kan bijdragen aan een paar bijzondere weken voor de kinderen daar.
    En......niet met vreemde mannen meegaan ha ha

  • 06 Juli 2014 - 08:52

    Karin:

    Lieve Jessie
    Vandaag is het dan zover de reis waar jij al zolang je zinnen op hebt gezet.
    Een reis die je zoveel gaat geven zodat je daar je hele leven op terug gaat kijken.
    Een reis die menig kinderhart blij gaat maken!
    Geniet ervan Jessie van alle mooie dingen die je gaat doen en beleven.
    Trots op ons buurmeisje !
    Liefs Rob en Karin

  • 06 Juli 2014 - 19:39

    Pleun :

    Oh Jes spannend, hopelijk ben je nu in het goede vliegtuig gestapt en ga je heel erg genieten daar!!! Liefs

  • 07 Juli 2014 - 11:19

    Cc:

    lieve Jessie,

    Je bent er nu!!
    Wat viel je het meest op bij aankomst?
    Zware geuren? Benzinelucht? Zwoele taferelen?
    Ik herinner me van mijn aankomst in Israel: sinaasappelbloesemgeur en zware sigaretten……

    Ik wens je een heel mooie en leerzame tijd toe.
    Ik ben benieuwd om alles te lezen.
    Geef nog even je gironummer door dan kan iedereen nog zakken met geld storten als ze nog willen……
    Dikke knuffel en durf ook NEE te zeggen als iemand of de situatie je een hard time bezorgt.
    Je instinct zal je de weg wijzen.Luister er naar. Vertrouw op je instinct en niet te veel op je westerse gedachten.
    Cc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jessie

Dit is mijn blog voor de zes weken dat ik vrijwilligerswerk ga doen in een kinderhuis in Ghana!

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 5753

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Ghana

Landen bezocht: